טיול עצמאי לסין – עמית, אושרה, מעיין והדר אבירם – מרץ –אפריל 2015

הי נעמה

 

חזרנו עמוסי חוויות והתרשמות עמוקה מסין הגדולה. המסלול היה מגוון ואפשר לנו “לטעום” מהמגוון הסיני הרחב של טבע ונופים, היסטוריה, תרבות, דת וכמובן אוכל.

 

התכנית הייתה אינטנסיבית ולחלקנו לא קלה פיזית, אבל בהחלט סבירה וניתנת ליישום עם הנאה רבה. “התפר” בקונמינג הוא נקודת תורפה מסוימת משום ששינוי קל במועדי הטיסות הופך את הביקור ביער האבן לבלתי אפשרי כשחלופת הסיור בעיר – אינה מוצלחת כ”כ.

 

הארגון של הטיול היה מושלם וזרם באופן שוטף. בכל מקום חיכה לנו הצוות כמתוכנן, והכל הלך חלק גם עם המלונות והטיסות הפנימיות (איחורים קלים בלבד בחלק מהטיסות – רמת המטוסים והשרות – טובה מאוד). כלי הרכב שקיבלנו היו טובים ולא נתקלנו בבעיה כלשהי (למעט חימום שלא עבד ברכב בגווילין).

 

המדריכים היו  טובים וחלקם אף מצוינים. מוצא לנכון לציין במיוחד את המדריך בסצ’ואן ואת המדריכות בגווילין – יאנגשו ובשיאן. הנהגים היו טובים למעט הנהג בקונמינג שלא היה קואופרטיבי.

 

ככלל התכנית שסוכמה מומשה במלואה כמעט לחלוטין (כאמור למעט יער האבן) לעיתים בסדר קצת שונה בכפוף לאילוצי מזג אוויר או שיקולים אחרים של המדריך. ההכנה לטיול שעשינו אצלך הייתה חשובה ותורמת רבות להתאמת הציפיות והכרת התכנית. גם החומר שהעברת על האתרים השונים היה חשוב ומעשיר.

 

הערות פרטניות לגבי התכנית:

 

בייג’ינג – היום המודרך (חומה, ארמון קיץ, קברי שושלת מינג וסיור הערב באחד מאזורי הבידור) היה מוצלח והתכנית בוצעה במלואה. ביום הראשון בו הינו עצמאיים “שילמנו” קצת דמי התאקלמות (זמן למצוא מונית והמסעדה בערב). אבל בסוף היינו בכל האתרים שתכננו.

 

ZHANG JIAJIE – אתר חובה שאסור להחמיצו. מראות טבע מן היפים והמרשימים שראינו בטיול זה וגם בהשוואה לאתרי טבע במקומות אחרים ברחבי העולם. היינו תיירים מערביים יחידים במקום לצד עשרות אלפי סינים…

 

שיאן – אתר חיילי הטרה-קוטה מרשים מאוד וגם העיר עצמה יפה. הסיור על החומות היה נחמד וכך גם פגודת אוז הבר. המדרחוב/שוק בערב בעיר העתיקה היה תוסס וצבעוני מאוד והיה כיף להסתובב בו. ארוחת הדמפלינג – חוויה נחמדה. מזג האוויר לא האיר פנים – היה גשום וקר ונרטבנו היטב…

 

סיצ’ואן – הקטע המאתגר ביותר מבחינה פיזית, בפרט המסלול בהר אמיישאן, אך בהחלט שווה את המאמץ. הבודהה של לשאן – אתר מעניין. פארק הפנדות – ייחודי ומרשים. הבנות אהבו במיוחד.

 

יוננאן/ליג’יאנג – אתר חובה שאסור להחמיצו. העיר העתיקה בליג’יאנג מקסימה גם ביום וגם בלילה למרות הצפיפות הרבה מהמוני התיירים הסינים שפוקדים את המקום. פארק בריכת הדרקון היה מקסים. ביום השני – ערוץ דילוג הנמר מרשים והמסלול לא קשה מדי.

התכנית בליג’יאנג לא עמוסה מדי – יש בכך יתרון שמאפשר קצת לנוח ולהירגע לאחר הקצב האינטנסיבי של הימים הקודמים.

 

גווילין/יאנגשו – הכל יפה ומרשים מאוד. השייט הלילי – מקסים ומלהיב. אסור להחמיץ! השייט על נהר לי – נופים מדהימים. אסור להחמיץ! גם העיר יאנגשו – חמודה מאוד. סדנת הבישול – חוויה נחמדה וכיפית. המופע בלילה – מהמם. חוויה של ממש. 

 

שאנגחאי – עיר מהממת! המקום המערבי והמודרני ביותר בו ביקרנו. גם החלק המערבי וגם החלק המזרחי החדש עם גורדי השחקים. הסתדרנו היטב לבד כולל ברכבת התחתית. מופע האקרובטיקה היה מרשים.

 

עלויות והוצאות: בסה”כ סין לא זולה. גם האוכל במסעדות המקומיות לא היה מאוד זול

 

לסיכום – מסע של ממש. חזרנו עמוסי חוויות ורשמים (3000 תמונות…). או כמו שאמרנו פעמים רבות במהלך הטיול: “1.4 מליארד סינים לא טועים….”.

 

תודה על הכל

 

עמית, אושרה, מעיין והדר אבירם

facebook
youtube
contact us
contact us