טיול לסין – קבוצת רן תומר – בהדרכת נעמה דור – מאי 2011

ניהאו נעמה-לי
כתבת לנו שלוקח זמן להבין את עוצמת החוויה. אז, לקחנו את הזמן. ו… כמובן את צודקת.
אנחנו מתגעגעים. מתגעגעים למראות, מתגעגעים לריחות, מתגעגעים לחוויות, לקבוצה הנפלאה ותתפלאי… מתגעגעים אליך. קחי את כול שכתבתי תערבבי היטב (גם אם לא תערבבי היטב) התוצאה: חגיגה מטורפת של כול החושים!
מראש יצאתי במטרה להכיר את סין דרך החושים. לספוג, להתרגש, לצחוק, לגעת, לטעום ולהתענג. אנחנו מתענגים כול יום מהחוויה והחוויות. הביטוי לכך: התמונות היפות שמזכירות ומספרות…
הזיכרונות שמדי פעם מציפים אותנו… צילומי הוידיאו היפים שהם עדות כבילה שאכן היינו פה וכול מה שאנחנו מספרים, א-מ-י-ת-י. הגעגועים לחבורה המדהימה, מלח הארץ. ו… החיוך מלא האנרגיה כשאנחנו מתבקשים לספר על סין. ו… כמו שאמרת פתאום הכול מסתדר והשיחה קולחת, מלאת התפעלות, גם הקיסרים מסתדרים לי ותוך כדי דיבור אני חוזר למקומות. בהתלהבות והאנשים רוצים לשמוע. כפי שעולה מדברי את מבינה שחווינו משהו גדול!
אני שמח לאמר לך כמו שאני אומר לכולם שאת עוצמת החוויה השגנו בזכותה של נעמה דור (בשמה השני חוויות בדרך) ואם את עדיין לא יודעת למי הכוונה אז תתקשרי אלי.
הכול היה מושלם: בתי מלון, מסלול, אוטובוסים, מסעדות, הכול! את רקמת לנו מלאכת מחשבת! כי מעל הכול! זו האישיות שלך. הנתינה, הדאגה לכול פרט ולכול איש. השאיפה לשלמות והכוח שלא ניגמר… מדהים!
משהו ששמעתי בסין… ” הטוב שאתה עושה היום, אנשים עלולים לעיתים לשכוח מחר, עשה טוב בכל זאת” אז XIE XIE    ו ZAI JIAN

תודות לנעמה-
תודה על ההתמדה, כמקובל בקהילתנו הזמן מרעיון להבשלה ועשייה ארוך הוא. גם הפעם לא חרגנו ממנהגנו זה ובין מחשבה ליציאה חלפה יותר משנה ואת שמרת לנו אמונים ועזרת להגשים את החלום של רבים.
תודה על בחירת המסלול המשלב כפר ועיר, ישן וחדש גם יחדיו, כל אחד במינון המתאים. הכול ביחד יצר תצריף מופלא של סין הגדולה והביא את החשק להמשך המסע.
תודה על העמדת האתגרים הפיזיים כמו גם הרוחניים אשר העמדת לפנינו. אלה הצליחו להוכיח לנו כי גבולות היכולת שלנו גבוהים ממה שהערכנו ועוד נותר בנו קורטוב של רוח נעורים.
תודה על תשומת הלב לכל אחת ואחד בחבורה הן כפרט והן כקבוצה. המתנות שקיבלנו בתכיפות כה גבוהה מעידות על דרכך דרך הנתינה.
תודה על ההשתלבות בקבוצה. יודעים אנו כי לצעירים לא קל לקבל ולהשתלב בחברת מבוגרים, המיוחד כאשר יש גרעין מגובש ומלוכד. את נעמה חיש קל ובמהרה מצאת את הדרך לחבור לנו הקבוצה ולהיות חלק ממנה מבלי לאבד את שרביט הגנרל.
תודה על העזרה כאשר נדרשה בפרטים קטנים כמו גם בנושאים מהותיים.
תודה על ביצוע מדויק של תוכנית עמוסה, זו נעשתה ללא תקלות, מתחים ולחצים. תודה מיוחדת מאלו שעברו מ economy ל Biasness  ללא התראה וזכו לשעה של מנוחה ללא כל תמורה.
תודות על הכול, על עשרים ימים נפלאים שישאירו כל אחד מאיתנו עם מטען זיכרונות נעימים.
תודה על שהכרחת אותנו לשפוך את כוס התה הישנה ולשתות מהתה הסיני שמזגת לספלינו ולא הרפת גם לדקה עד שגמענו אותו לרוויה.
אז הגיע הזמן לחזור לשגרה לתה של ויסוצקי ולחיים בארץ הקטנה. לא נותר אלא לאחל לך הצלחה בהמשך הדרך ולהשאיר פתח של תקווה לטיול משותף נוסף בזו הגזרה.
יוסי ואסתי ארזי.

נעמה חביבה ,
עבר שבוע של ניסיון לחזור לעניינים. נכון שלפחות חלק נכבד מהעייפות כבר פג, נכון ששבנו לעבודה ואפילו כאילו לשגרה, נכון שכבר פחות אנשים פוגשים אותנו ב-“אה! חזרתם! איך היה?” אבל האמת: אנחנו עדיין בריחוף קל. לא הרבה, רק כמה סנטימטרים מעל הקרקע, אבל בריחוף. עדיין הראש קצת בשאנטי, עדיין הפנים לובשות לעתים קרובות מין חיוך שלוותי. התמונות עוד בבלגן (יא אללה, מאיפה באו כל הפגודות האלה?), המידע ופרטי הטיול מעורבבים.
האמת היא שאנחנו עדיין די צפים. מצד אחד העייפות לא פגה לגמרי, ומן הצד השני שפע החוויות, המראות, הקולות, הריחות עוד עוטף אותנו. הכל עוד מחובר לרצף אחד ולמסה אחת וקשה מאד להפריד בין דברים, לנתח אותם לפי קריטריונים של “טוב יותר” ו-“טוב פחות”. ההרגשה הכללית היא של תענוג גדול והמון הנאה שעברו עלינו בשלושת השבועות (כמעט).
אין ספק שהיו קטעים קשים, ואחדים גם קשים מאד, אבל באף נקודת זמן לא זכור לנו שהרגשנו  “אילו ידעתי לא הייתי בא” או “מה לעזאזל אני עושה כאן…” . זה מעיד הן על חלוקה נכונה של קטעי מאמץ מבחינת התכנון, והן על הרוח הטובה ששררה במשך כל הטיול – לא מעט בזכות הקבוצה הנהדרת, והמון-המון בזכותך. הידע, השליטה בחומר והיכולת להעבירו, כושר הארגון שלך ויכולתך להנהיג, שמחת החיים וחוש ההומור, הסקרנות והפתיחות שלך – כל אלה ועוד עיצבו לא רק את המסלול הפורמלי של הטיול אלא גם את האווירה שלו ואת תחושת הכיף ששררה בו.
וכאמור – כל היתר זהב! ועל הכל – אלפי תודות לך ואהבה רבה.
שלך,
מלכה ושמעון.

נעמה היקרה,
הייתי שמחה למלא את טופס חוות הדעת שצרפת אבל אין צורך לפרט ולהרבות במילים כי הכל מקבל אצלי אותו ציון. היה מעולה!!!
הארגון, המסלול, בתי המלון, בחירת המדריכים המקומיים ובעיקר את – ואני לא מדברת רק על ידע, התמצאות ויכולת תכנון וארגון – כי את זה מציעים גם מדריכים אחרים, אלא על האישיות שלך. בורכת בהרבה שכל ישר, באנרגיות ובשמחת החיים, בשילוב של אסרטיביות עם רגישות והתחשבות, וביכולת להעניק יחס אישי ולגרום לכל אחד בקבוצה גדולה להרגיש שאת שם במיוחד בשבילו. לא בכדי אומרים על טיולים מאורגנים שהצלחתם תלויה בעיקר במדריך. במקרה שלנו – את עשית את הטיול! היופי והעוצמה של סין רק סייעו בידך.
אבי ואני הגענו לטיול הזה מתוך רצון לרשום V על ארץ אחת מתוך רשימה של ארצות שאותן החלטנו לכסות אבל בסיום הטיול ברור לנו שאנחנו רוצים לחזור לסין לפחות עוד פעם אחת, ולחלוטין אין ספק למי נפנה כדי לתכנן את המסלול…
בשורה התחתונה, את מקבלת אצלי ציון 98% ולא – את שתי הנקודות החסרות לא הורדתי עקב חוסר אהבתך לגבעתרון אלא שלטעמי האטרקציות היו קצת צפופות מדי ולכן הרגשתי תשישות לקראת הסוף וגם במבט לאחור קשה לי לעשות סדר בין כל האתרים שראינו.
אני רוצה להתייחס גם לקבוצה. במסיבת הפרידה הייתי קצת הלומת ליקר מעורבב עם בירה וזה קצת השתיק אותי, אז אני שמחה שיש לי כאן הזדמנות נוספת להביע את מה שהייתי אמורה לומר אז.
חברים יקרים, 20 הימים שביליתי בחברתכם היו ממש קסומים! למדתי מכם המון – על חברות, שמחת חיים, נתינה ועזרה הדדית, אופטימיות והתמודדות עם קשיים. הרגשתי שחזרתי אחורה בזמן אל ישראל של פעם – של איכות וערכים, של אהבת הארץ ואהבת הבריות, של “אנחנו” במקום “אני”. רק כשראיתי אתכם מתנפלים על הסחורה בשווקים הבנתי שאני בכל זאת בשנת 2011 ….
כל טוב לכולם, מיכאלה ואבי.

לנעמה שלום וברוך שובך.
עברו שבועיים מאז שחזרנו מהטיול, ועדיין מנסים לעכל כל שאכלנו, נשמנו,ראינו, חווינו חיינו סין.
רק אתמול נעמה סיימה למיין למחוק לרטש למקד ולערוך התמונות שצלמה. אחרי כל הנ”ל נשארו ‘רק’ כ1700 .
אחרי כל אלה שהיטיבו לבטא בצורה קולחת ומדויקת תחושותיהם רגשותיהם חוויותיהם,לא נותר לנו אלא להזדהות ולהסכים איתם מבלי שנצטרך להוסיף (בבחינת כל המוסיף.. וגו’).
ושוב – תודה ענקית על מה שהענקת ומה שקבלנו.
נעמה ועמוס בר-נצר.

שלום נעמה,
אני מנצל הזדמנות זו על מנת להודות לך, שוב, על הטיול המהנה, המעניין, המגוון, הכייפי, שחווינו בניצוחך.
חדוה ואני ככלל איננו, או נכון יותר לומר, עד היום טרם נסענו לח”ל בטיול מאורגן. אבל, הפעם, זו היתה חוויה מרנינה. הנופים, ההיסטוריה, הפילוסופיה, התרבות, הפיתוח, הטעמים, וכל זה בנוסף ליידע הנרחב שלך, שניסית להטמיע בנו, בארגון מופתי ובלוח זמנים צפוף ומדוייק ועם כל זאת, קבוצה נהדרת שהתחברה לגוף מלוכד שכיף לשהות בקרבו ולהנות ולכייף יחד.
על כל אלו אנו רוצים להוריד בפנייך הכובע ולומר: תודה ויישר כח להמשך הצלמתך.
חדוה וזאב עשת.

facebook
youtube
contact us
contact us